Kjøpsvilkår

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss på www.snowroller.no (for internasjonale ordre, se www.snowroller.co). Vilkårene gjelder ved kjøp av nye og brukte produkter, samt ved pant av produkter.

Dersom du ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte kundeservice.

 

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom Snowroller.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

 

PARTER

Selger er Snowroller AS, Sem Sælands vei 5 7034 Trondheim, kundeservice@snowroller.no, org.nr. 922 828 067, og betegnes som i det følgende som selger/selgeren.

 

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å avvise ordre.

 

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du kan få bestille hos oss.

 

FRAKT OG LEVERINGSTID

Utsendelser
Pakkene blir sendt ut etter 0-2 arbeidsdager, med mindre det er spesifisert noe annet på produktsiden. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. Du vil motta en bekreftelse på e-post om at ordren er sendt. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en henvendelse via chatten på nettsiden eller på e-post til kundeservice@snowroller.no

Sporing
Vi sender som regel pakker med sporing. Du vil motta et sporingsnummer via SMS og/eller e-post fra Bring når pakken er sendt fra vårt lager. Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkasse, og vil vi noen ganger sende med A-post. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Sendingstid for A-post er normalt 1-2 virkedager.

Kostnad
Ved frakt innenlands i Norge er det normalt gratis frakt for kjøp over 1500 kroner og fast frakt på 49 kroner for kjøp under 1500 kroner, med mindre annet er oppgitt. Fraktkostnaden vil beregnes og legges til i checkouten før du bekrefter ordren.

Overdragelse av risiko
Vi innehar risikoen for produktene inntil de overtas av deg ved utleveringssted, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Ved retur vil du inneha risikoen inntil produktene overtas av oss (ankommer vårt lager).

Forsinkelser
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) eventuelt er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Pakker som ikke blir hentet
Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Snowroller. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr (for tiden på 250 kr) for pakker som ikke er blitt hentet.

 

RETUR OG ANGRERETT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent kjøp i 14 dager, samt kostnadsfri bytte av størrelse, produkt eller farge innen 30 dager. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved sammen med returvare.

Bytte av størrelse, farge eller produkt
Retur som gjelder bytte av størrelse, farge eller produkt kan gjøres innen 30 dager kostnadsfritt (1. januar for julegaver). Du er da nødt til å legge inn en ny bestilling på vår nettside og følge instruksene for innsending av retur som er beskrevet under (“sende inn retur”).

Hvis du ønsker å bytte farge eller størrelse så dekker vi returkostnadene dersom vi mottar kvittering på frakten, ellers dekkes dette av kunden. Send kvitteringen for returfrakten til kundeservice@snowroller.no.

Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen (angrefrist) og at varen som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper. Dersom returen ikke oppfyller kravene til angrerett, dvs. sendes tilbake for sent eller ikke returneres i samme stand og mengde, vil varen(e) bli returnert til avsender.

Ønsker du å benytte deg av angreretten? Følge instruksene for innsending av retur som er beskrevet under (“sende inn retur”). Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Reklamasjon
Vennligst ta kontakt med oss via chatten på nettsiden eller e-mail til kundeservice@snowroller.no så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager, dersom varen er skadet ved levering eller du har fått tilsendt feil vare. Det er viktig at du skriver hva som er feil og sender med en bilde av feilen når du tar kontakt med oss angående reklamasjonen.

Vi vil tilby ett av følgende, avhengig av feilen på produktet:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen refunderer vi dine utlegg når du innkommer med kvittering.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

Dersom du blir nødt til å returnere det reklamerte produktet vil vi selvfølgelig dekke returkostnaden.

Sende inn retur
For å returnere en bestilling til oss er du nødt til å fylle inn returskjemaet som fulgte med pakken ved levering. Returen sendes til adressen som er oppgitt på returskjemaet. Skriv tydelig navn og ordrenummer på skjemaet, samt årsaken for returen. Sørg for at varene du vil bytte /returnere er ubrukt og at alle etiketter sitter på.

Vi anbefaler å sende retur med sporing, spesielt for varer av høyere verdier. Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut.

Behandling av returer
Returnerte produkter vil uavhengig av årsak bli undersøkt innen 0-1 virkedager etter de ankommer vårt lager. I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

Tilbakebetaling
Så snart vi har gransket returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen.

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen blir altså ikke blitt lagret av Snowroller.no.

Har du betalt via Klarna Faktura, og ønsker å returnere varene, er det viktig å ta kontakt med oss eller Klarna for å utsette betalingsdato for å unngå purring. Ved bruk av Klarna Faktura eller Klarna Konto, se for øvrig Klarnas egne vilkår i betalingsfasen.

 

 

BETALING

Betalingstidspunkt
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Betalingsalternativer
Snowroller bruker Klarna Checkout, med produktene Klarna Online, Klarna Faktura og Klarna Konto. Snowroller bruker også Dintero, med produktene Vipps og kortbetaling.

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Gebyrer
Det er normalt ingen gebyrer ved betaling kort eller Vipps, men gebyrer kan forekomme dersom du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. Ler mer om dette under:

Vilkår for Klarna Faktura
Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Et fakturagebyr på 0 kr tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates legges det til et purregebyr på 64,00 kr og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Vilkår for Klarna Konto
Delbetal fra 95 kr per måned. Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.

  • Få alltid hjem varen før du betaler
  • Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura
  • Kjøp nå – betal i slutten av neste måned
  • Ett fakturagebyr på 45 kr uansett antall kjøp
  • Du kan når som helst betale hele beløpet

Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. Prisen på kredittkjøpet er 11771 kr med 12 delbetalinger på 981 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost. Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.

Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt fødselsnummer er også ditt kundenummer hos Klarna. Dersom du ikke velger å gå inn på kontoavtalen du får sendt til din folkeregistrerte adresse, så gjelder likevel avsnittet om fakturavilkår i de allmenne kontovilkårene, se linken under.

Allmenne vilkår finner du her.

 

BRUKTE PRODUKTER

Gjennom www.snowroller.no kan du kjøpe brukte produkter (second hand) gjennom vår bruktbutikk. Kjøpsvilkårene er de samme for kjøp av brukte og nye produkter (se avsnittene ovenfor), og du har dermed 14 dagers angrerett og 30 dagers kostnadsfritt bytte også ved kjøp av brukte produkter.

 

PANT

Gjennom www.snowroller.no kan du pante en skidress fra Snowroller i bytte mot et gavekort, helt uten kostnad. På denne måten vil du kunne sørge for at skidressen din får et nytt liv hos en ny eier, samtidig som du får muligheten til å få en splitter ny skidress til en rimeligere pris. Du kan pante én eller flere skidresser om gangen, uavhengig av hvilken kolleksjon dressen er fra og hvilken tilstand den er i (alle dresser må vaskes før de sendes inn). Det vil si at du kan pante plagg som både er nye og ødelagte, men de må som nevnt være vasket.

Verdi på gavekort
Dersom du benytter deg av vår panteløsning vil du motta et gavekort som takk for at du gir produktet et nytt liv. Verdien av gavekortet avhenger av tilstanden dressen er i:

Tilstand 1: Som ny – 1500 kroner
Plagget fremstår som nytt og kan få en ny eier uten å måtte repareres eller vaskes hos oss. Det vil si at plagget:

– Skal ikke ha synlige bruksmerker. Det vil si at det ikke skal ha hull eller rifter.
– Skal være rent. Det vil si at det ikke skal være skittent, for eksempel ha flekker eller lukt som ikke går bort i vask.
– Skal fungere som normalt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer må være i god stand.

Tilstand 2: Noe slitt – 1000 kroner
Plagget fremstår som brukt og kan få en ny eier som godtar bruksmerker. Det vil si at plagget:

– Kan ha små bruksmerker. Dette vil si at det for eksempel har små hull eller rifter.
– Skal være rent, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan ha knapper, belte eller andre detaljer som er slitt, men glidelåsen skal fungere som normalt.

Tilstand 3: Ødelagt – 500 kroner
Plagget er ødelagt eller for skittent til å kunne få en ny eier uten å måtte repareres eller vaskes. Det vil si at plagget:

– Har store bruksmerker. Dette vil si at det er revnet eller har store hull.
– Skal være vasket, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan være defekt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer er ødelagte eller ikke fungerer som normalt.

For å finne ut hvilken tilstand dressen er i vil vårt lager gjøre en undersøkelse av dressen og vurdere den opp mot kriteriene. Vurderingen godkjennes også av en av våre kundeservice-medarbeidere før gavekortet utbetales. Gavekortet vil dermed bli tilsendt til deg etter ca. 10 virkedager etter at vi har mottatt panten.

Ta kontakt med kundeservice på kundeservice@snowroller.no dersom du har spørsmål om en pant du har sendt inn til oss.

Bruk av gavekort
Gavekortet som du får tilsendt fra oss i bytte mot panten kan benyttes for kjøp av en ny skidress fra Snowroller gjennom www.snowroller.no. Gavekortet kan ikke benyttes på tilbehør og brukte produkter, og kan ikke kombineres med andre gavekort eller skidresser som er på salg. Gavekortet har ett års gyldighet.

 

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli behandlet av Snowroller i egenskap av personopplysningsansvarlig. Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg, ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Snowroller og våre nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at Snowroller skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Snowrollers kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.

Du finner Snowrollers Personvernerklæring her.