FAQ

Bestilling og ordre


Hvordan legger jeg inn en ordre?

Slik legger du inn en ordre:

  1. Klikk på produktet du ønsker å kjøpe
  2. Velg din størrelse i menyen
  3. Klikk på “kjøp”
  4. Skriv inn ditt navn, leveringsadresse og betalingsinformasjon
  5. Klikk på “fullfør kjøp”
  6. Orden er fullført når du når bekreftelsessiden og får en ordrebekreftelse på mail
Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har noen spørsmål om min ordre?

Ta kontakt med oss via chatten på siden eller send en e-post til kundeservice@snowroller.no. Vi vil svare så raskt vi kan.

Kan jeg kansellere eller endre min ordre?

Hvis ordren allerede er fullført er det som regel for sent å endre informasjon eller legge til/endre produktene som er bestilt. Send gjerne en melding gjennom chatten på nettsiden eller en e-mail til kundeservice@snowroller.no, så vil vi gjøre det beste vi kan for å hjelpe deg.

Hvordan bruker jeg en rabattkode?

Du kan legge inn rabattkoden din i checkouten. Rabatten vil da trekkes fra totalbeløpet før du bekrefter og betaler bestillingen.

Jeg har ikke mottatt fakturaen min?

Du vil ikke få tilsendt faktura før pakken er sendt fra vårt lager. Dersom du har fått beskjed om at varen er sendt og enda ikke har fått faktura for kjøpet anbefaler vi deg å ta kontakt med Klarna direkte for å undersøke saken videre.

Hvordan panter jeg et produkt?

Vi har en egen panteside som oppsummerer prosessen av hvordan du panter, samt svarer på ofte stilte spørsmål. Du finner pantesiden her.

FRAKT OG LEVERING


Hvor lang tid tar det før jeg får pakken?

Leveringstiden innen Norge er som regel 2-4 virkedager. Pakkene blir sendt ut klokken 12 hver virkedag.

Dersom det oppstår forsinkelser med utsendingen av pakker fra vårt lager vil vi gi deg beskjed via e-mail. Du vil også få tilsendt et sporingsnummer fra Bring/Posten som du kan benytte til å følge med på pakken når den er sendt.

Hvilke leveringsmetoder er mulige å velge mellom?

Bestillinger gjennom vår hjemmeside sendes med Bring. Dersom leveringen haster kan vi sende pakken med ekspress over natten for et tillegg på 200 kroner. Dersom dette er ønskelig må du ta kontakt med kundeservice på kundeservice@snowroller.no så raskt som mulig etter bestillingen er gjennomført.

Kan jeg kansellere eller endre min ordre?

Hvis ordren allerede er fullført er det som regel for sent å endre informasjon eller legge til/endre produktene som er bestilt. Send gjerne en melding gjennom chatten på nettsiden eller en e-mail til kundeservice@snowroller.no, så vil vi gjøre det beste vi kan for å hjelpe deg.

Hvordan blir pakken levert til meg?

Vi sender både store og små pakker med Bring. Små pakker vil kunne sendes direkte til din postkasse, men større pakker vil bli levert inn på ditt nærmeste postkontor. Dersom pakken din leveres til et postkontor vil du få beskjed per SMS og/eller e-post hvor du kan hente pakken din. Husk å ta med sporingsnummer/hentekode når du henter ut pakken din.

Må jeg betale toll og moms?

Pakkene sendes fra Norge, og kunder som bor i Norge trenger derfor ikke å betale toll og moms. Se www.snowroller.co for mer informasjon om internasjonale ordre.

Hvilke land sender dere til?

Vi sender til Norge gjennom www.snowroller.no og resten av verden gjennom www.snowroller.co.

RETUR OG TILBAKEBETALING


Hvor lang tid har jeg på å returnere ordren?

I henhold til angrerettloven er du nødt til å returnere varen innen 14 dager (fra pakken ankom ditt nærmeste postkontor) for å kunne benytte deg av angreretten. Du kan derimot bytte varen din uten kostnad i en annen farge, størrelse eller vare innen 30 dager.

Kan jeg bytte produktet til en annen størrelse eller farge?

Ja, det kan du kostnadsfritt innen 30 dager. Følg informasjonen på angrerettskjemaet som følger med i pakken.

Koster det noe å bytte til en annen størrelse eller farge?

Nei, vi betaler returfrakten dersom du ønsker å bytte størrelse eller farge.

Har dere mottatt min retur?

Du vil motta en mail fra oss så raskt vi har mottatt og behandlet din retur. Det tar normalt maksimalt 10 virkedager fra du har sendt returen til oss før vi har registrert den i vårt system.

Når refunderer dere beløpet?

Vi vil markere ordren som refundert så raskt vi mottar din retur. Utbetalingen skjer gjennom Klarna eller Dintero (Vipps) og tar som regel noen virkedager.

SKIDRESSER, ULLDRESSER OG TILBEHØR


Hvilken størrelse bør jeg velge?

Når du skal bestemme deg for hvilken størrelse du bør velge vil vi anbefale følgende:

  1. Ta en kikk på vår størrelsesguide som du finner på siden til produktet du vil kjøpe.
  2. Se informasjon om hvilken størrelse modellene våre bruker og hvilken høyde de er på de ulike produktsidene.
  3. For skidresser anbefaler vi at du går for buksestørrelsen din, da skidressene er smalest i underdelen. For ulldresser anbefaler vi å gå for størrelsen du normalt bruker i annet ullundertøy, men gå ned en størrelse dersom du vipper mellom to størrelser dersom du liker tettsittende ullundertøy.

Er du fortsatt usikker på hvilken størrelse du bør velge? Ta kontakt med oss via chatten på nettsiden eller send en e-mail til kundeservice@snowroller.no så hjelper vi deg så godt vi kan.

Hvordan er passformen på deres produkter?

Både skidressene og ulldressene er relativt normale i størrelsen. Skidressen har et materiale som ikke er så stretchy, og vi deg å gå for buksestørrelsen din dersom du er usikker på størrelsen. Ulldressen er derimot mye mer stretchy, og vil forme seg bedre runt kroppen din.

Er skidressen varm, og tåler den vann og vind?

Skidressene våre er laget av tre lag med stoff (ytterstoff som er vind- og vannavstøtende, fôr som holder dressen varm og innerstoff som er mykt mot huden). Dressene egner seg derfor til bruk under vinteren (ned mot 15 minusgrader), men dersom det er kaldere enn 0 grader eller du skal sitte lenge i ro anbefaler vi å bruke ullundertøy under.

Hvor lages deres produkter?

Alle produktene fra Snowroller er designet av vårt team i Norge og produsert gjennom vår Norsk-Kinesiske produsent i Hunan, Kina. Vi bruker mye tid på å samarbeide med vår produsent for å sikre produkter av høy kvalitet som er laget under gode arbeidsvilkår, samt for å redusere miljøavtrykk i produksjons- og fraktprosessen.

Hva gjør dere for miljøet?

Snowroller jobber kontinuerlig med å utfordre oss selv og motebransjen når det kommer til bærekraft, og har et mål om å lage skiklær som er mer bærekraftig gjennom hele livssyklusen.

For å nå vårt mål er vi i gang med å innovere hele vår virksomhet, fra en tradisjonell «bruk-og-kast» forretningmodell til en en sirkulær forretningsmodell. En sirkulær forretningsmodell innebærer at virksomheten benytter ressursene lengst mulig for å skape verdi. Dette gjøres gjennom ulike sirkulære initiativer, for eksempel resirkulering, redesign og reparasjon.

Denne innovasjonsprosessen er krevende og avhenger av samarbeid med partnere og aktører i flere ulike industrier. Vi skal i løpet av de neste årene implementere sirkulære initiativer i alle ledd av virksomheten vår, ett etter ett, og vi har allerede gjort følgende tiltak:

  • Redusert bruken av plast i produksjonsprosessen ved å fjerne engangsplast rundt hver eneste skidress – i stedet bruker vi nå én plastpose rundt åtte skidresser.
  • Økt bruken av resirkulerte materialer i våre skidresser ved å erstatte all vanlig polyester med resirkulert polyester (både stoff og glidelåser).
  • Økt bruken av overskuddsmateriale fra produksjonsprosessen ved å lage Snowroller-bagene av det samme materialene som skidressene er laget av.
  • Utviklet et pantesytem som gir brukte skidresser nytt liv gjennom at de pantes av kundene i bytte mot et gavekort. Dressene som pantes blir solgt videre som de er eller redesignet før salg.

MIN KONTO


Hvorfor bør jeg opprette en bruker hos dere?

Under «min bruker» vil du få oversikt over dine kjøp, samt få tilgang til vårt pantesystem hvor du kan pante en tidligere kjøpt skidress i bytte mot et gavekort.

Hva gjør jeg dersom jeg har glemt passordet?

Klikk på «glemt passord» når du er på innloggingssiden dersom du har glemt passordet, så vil du få tilsendt instruksjoner for å opprette nytt passord til din e-postadresse.

SAMARBEID OG ANDRE HENVENDELSER


Hvordan blir jeg frontet i deres sosiale medier?

Vi digger å se dere i Snowroller-produktene! Send oss gjerne bilder via vår Instagram eller tagg oss med @snowrollerofficial for en sjanse til å bli frontet i våre sosiale medier.

Hvordan tar jeg kontakt med dere angående et potensielt samarbeid?

Send en henvendelse via chatten på nettsiden eller en e-post til eva@snowroller.no hvor du presenterer deg selv. Vi mottar fortiden mange slike henvendelser, men vil svare deg så raskt vi kan.


Bli med på reisen! Registrer deg, og bli den første som får vite når vi slipper nye kolleksjoner, bli med i designprosessen og motta eksklusive rabatter. 


  Go to international webshop

©2021 Snowroller 

Social


Kundeservice

kundeservice@snowroller.no
0
    Handlekurv
    Handlekurven din er tomTilbake til butikken
      Calculate Shipping