Pant dressen din – få et gavekort!

Snowroller har lansert et egetutviklet pantesystem hvor du kan pante skidressen din i bytte mot et gavekort, helt uten kostnad.
Vi sørger for å gi dressen ditt et nytt liv hos en ny kunde, og du får freshet opp garderoben din med bedre samvittighet.

La oss sammen skape en grønnere motebransje!

Hva kan pantes?

Alle skidresser fra Snowroller, både nye og gamle, kan pantes gjennom vårt pantesystem. Det gjør ikke noe om dressen er som ny, noe slitt eller ødelagt.

Vårt eneste krav er at skidressen skal vaskes (på 30 grader finvask, ikke tørk i tørketrommel) før den sendes inn til oss.

Hva er dressen min verdt?

1: SOM NY

Skidressen fremstår som ny og kan få en ny eier uten å måtte repareres.

Verdi gavekort: 1500 kroner. Hva kreves?

Plagget:

– Skal ikke ha synlige bruksmerker. Det vil si at det ikke skal ha hull eller rifter (verken nåværende eller som er reparert).
– Skal være rent. Det vil si at det ikke skal være skittent, for eksempel ha flekker eller lukt som ikke går bort i vask.
– Skal fungere som normalt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer må være i god stand.

2: NOE SLITT

Skidressen fremstår som brukt, men kan få en ny eier som godtar noen bruksmerker.

Verdi gavekort: 1000 kroner. Hva kreves?

Plagget:

– Kan ha små bruksmerker. Dette vil si at det for eksempel har små hull eller rifter i dressen (på nåværende tidspunkt, eller som er reparert).
– Skal være rent, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan ha knapper, belte eller andre detaljer som er slitt, men glidelåsen skal fungere som normalt.

3: ØDELAGT

Skidressen er ødelagt eller for slitt til å kunne få en ny eier uten å måtte repareres.

Verdi gavekort: 500 kroner. Hva kreves?

Plagget:

– Har store bruksmerker. Dette vil si at det er revnet eller har store hull.
– Skal være vasket, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan være defekt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer er ødelagte eller ikke fungerer som normalt.

Hvordan pante?

1. LOGG INN

Klikk på “pant skidressen din her” nederst på denne siden. Du må deretter logge inn på din bruker. Har du ikke bruker? Klikk på “opprett ny bruker”.

2. VELG PLAGG

Klikk på plagget du ønsker å pante fra produktgalleriet. Velg størrelse og klikk deretter på “pant produkt”.

3. LAST OPP BILDE

Last opp bilde av plagget du ønsker å pante. Det er viktig at du laster opp bilder som viser eventuell slitasje eller bruksmerker.

4. BEKREFT PANT

Når du har valgt ønsket produkt(er) klikker du på “bekreft pant”. Følg deretter instruksjonene om å fylle ut panteskjemaet, og klikk “send”. Deretter fyller du inn din avsenderinformasjon for å få tilgang til fraktetiketten.

5. SEND PAKKEN

Du vil nå motta en fraktetikett på mail. Print ut denne og lim den på pakken. Lever deretter inn pakken til ditt nærmeste PostNord Servicepunkt.

6: VURDERING AV TILSTAND

Vårt lager vil motta pakken din normalt innen 2-5 virkedager. De vil deretter evaluere plaggets tilstand etter våre pantekriterier som du finner her. Du vil motta rabattkupong basert på plaggets tilstand i løpet av 10 dager.

Ofte stilte spørsmål

Hvor mye får jeg for å pante en dress?

Verdien på rabattkupongen vurderes utifra hvilken tilstand plagget er i.

Tilstand 1: Som ny – 1500 kroner
Plagget fremstår som nytt og kan få en ny eier uten å måtte repareres eller vaskes hos oss. Det vil si at plagget:

– Skal ikke ha synlige bruksmerker. Det vil si at det ikke skal ha hull eller rifter (verken nåværende eller som er reparert).
– Skal være rent. Det vil si at det ikke skal være skittent, for eksempel ha flekker eller lukt som ikke går bort i vask.
– Skal fungere som normalt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer må være i god stand.

Tilstand 2: Noe slitt – 1000 kroner
Plagget fremstår som brukt og kan få en ny eier som godtar bruksmerker. Det vil si at plagget:

– Kan ha små bruksmerker. Dette vil si at det for eksempel har små hull eller rifter (på nåværende tidspunkt, eller som er reparert).
– Skal være rent, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan ha knapper, belte eller andre detaljer som er slitt, men glidelåsen skal fungere som normalt.

Tilstand 3: Ødelagt – 500 kroner
Plagget er ødelagt eller for skittent til å kunne få en ny eier uten å måtte repareres eller vaskes. Det vil si at plagget:

– Har store bruksmerker. Dette vil si at det er revnet eller har store hull.
– Skal være vasket, men ha flekker som ikke går av i vask.
– Kan være defekt. Det vil si at glidelåser, knapper, belte og andre detaljer er ødelagte eller ikke fungerer som normalt.

Hvordan vurderes tilstanden til dressen?

Når dressen ankommer vårt lager vil den undersøkes basert på kriteriene ovenfor. Undersøkelsen vil dokumenteres og sendes til Snowrollers kundeserviceavdeling.

Må dressen vaskes før den pantes?

Ja! Dressen må vaskes på 30 grader finvask (og tørkes uten tørketrommel) før den sendes inn til oss. Dersom dressen er skitten eller lukter vondt vil det påvirke tilstanden den blir rangert til.

Når og hvor får jeg rabattkupongen?

Når varen er mottatt og vurdert vil kunden motta gavekort på mail i form av en rabattkupong. Det vil ta omtrent 10 virkedager fra du panter til du får tilsendt gavekortet. Gavekortet kan brukes ved kjøp av nye produkter, og kan ikke kombineres med andre tilbud eller produkter som er på salg.

Hva skjer med dressen som blir pantet?

Dressen håndteres avhengig av hvilken tilstand den blir vurdert til. Dersom den blir vurdert til tilstand 1, som ny, vil dressen bli lagt ut i vår bruktbutikk umiddelbart for å kunne få en ny eier. Dresser som blir vurdert til tilstand 2, noe slitt, vil også bli solgt videre umiddelbart, men til en lavere utsalgspris da den har noen bruksmerker. Dersom dressen vurderes til tilstand 3, ødelagt, vil den bli samlet opp og reparert eller donert bort – helt avhengig av hvor omfattende skadene er.